Hoe geven landkaarten getijdeneilanden weer?

Worden deze weergegeven als eiland, als schiereiland, of wordt er met een bepaald soort lijn of symbool aangegeven welk stuk een deel van de tijd water staat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Op Google Maps staat Mont Saint Michel als een schiereiland weergegeven. Ook op de satellietfoto zie je de verbindingsdam met daarop auto's geparkeerd. Die dam komt echter twemaal daags onder water te staan…
De zandplaat Noorderhaaks is als eiland weergegeven, hoewel die ook regelmatig helemaal onder water staat.
Het lijkt erop dat Google Maps kiest voor weergave als land als iets soms land en soms water is. Een andere kaartenmaker kan natuurlijk een andere keuze maken.
WimNobel
10 jaar geleden
op nautische kaarten worden ze met groen aangegeven.
hierdoor weet de zeevarende dat het droog valt bij laag tij